Tuesday, 6 December 2011

Logótervezést 5.000ft-ért is vállalnak, minek fizessek többet?

Egy jó cégvezető nagyon odafigyel a kiadásokra. Nem szórja két kézzel a pénzt. És jól is teszi. Kivéve, amikor nem.

A logótervezés például épp egy olyan kivétel, ami erősíti a szabályt. Amikor a cégvezető fejében az a gondolat támad, hogy neki most azonnal "kell egy logó", ugyanakkor a design- és marketingeszközökön spórolni kezd, akkor előfordul, hogy ne adj isten a szomszéd fiát bízza meg a logó elkészítésével, aki megcsinálja 5.000-ért, lehetőleg másnapra. Jó esetben a szomszéd fiú valóban képzett grafikus, de általában csak a nagyszülők terjesztik ezt róla, mert be tudja kapcsolni a számítógépet és esetleg hallott már a Photoshopról.

Az olcsó logó elkészítése után eltelik egy kis idő, a megrendelések csak nem szaporodnak, sőt, a cég brandje sem erősödik, és a cégvezető rájön, hogy hiába spórolt pár tízezret, ha rossz vagy amatőr a design, azzal épp a milliós szerződésektől lehet elesni.

Mi a különbség egy 5.000 Ft-os logó és egy 55.000 Ft-os logó között? Mennyit spórolsz és mennyit veszítesz, ha nem fektetsz elegendő hangsúlyt megjelenésedre?

A logó a céged arculatának alapköve. Úgy gondolj rá, ahogy arra az öltözékedre gondolsz, amiben a legtöbb üzletet kötötted, vagy a legtöbb bókot kaptad. "A külső megfog, a belső megtart." - ismerős, ugye?

Ezt kell szem előtt tartani, amikor logót terveztetsz - vagy újíttatsz - magadnak, akarom mondani a cégednek. Mert megújítani, finomítani sem árt ám a logót pár év után, ahogy a ruhatáradat is felfrissíted, amikor már elkoptak kedvenc darabjaid - vagy épp túl sokan hordanak hozzád hasonló holmit.

Érdemes tehát profi arculattervezővel megterveztetned vagy átterveztetned céged emblémáját.

A logó képviseli a céged a jövőben. A legkisebb egység, amiről eszébe kell, hogy jusson a felhasználónak hogy ezt már látta valahol. A legalapvetőbb és legegyértelműbb szimbólum, ami meghatározza filozófiádat vagy tevékenységedet, sőt, jó esetben mindkettőt.

Persze nem elég egy jó logó a sikerhez. A CocaCola vagy a Nike nem legendásan jó logójuk miatt híresek és felismerhetőek, hanem mert több százmillió dollár és több évtized profi marketingje van mögötte.

Megnyugtatlak, egy kis cég is lehet egyedi, sőt, híres attól még, hogy nem költ százeszreket reklámra. Például úgy, ha kifejező és egyedi a logója. Az alábbi példákkal bemutatom, mire is gondolok pontosan.

Vadon Zsolt
design specialista
---
www.aerodesign.hu
info@aerodesign.hu
---

No comments: